Wydział Spraw Obywatelskich i Przedsiębiorczości uprzejmie informuje i przypomina, że zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006 r. nr 139 poz. 993 z późniejszymi zmianami) z dniem 1 stycznia 2011 roku rozpoczyna się sukcesywna wymiana dowodów osobistych wydanych w 2001 roku, w związku z utratą ich ważności. Posiadacze takiego dowodu osobistego winni na 30 dni przed upływem terminu ważności złożyć wniosek o jego wydanie.
Bez ważnego dokumentu, który pozwala na identyfikację nie jesteśmy w stanie załatwić nawet najdrobniejszej sprawy. Osoby posiadające nieważny dowód osobisty będą miały trudności z załatwieniem spraw w urzędach, sądach czy bankach. Bez ważnego dowodu tożsamości nie będzie można również przekroczyć granicy ani zawrzeć małżeństwa w urzędzie stanu cywilnego.